tisdag 10 april 2012

"Skriiiva sig lite"

Tänka sig, lägeheten är kirrad i "staden där det alltid regnar". Bara jobb kvar!
Jag har lagt nosen på ett otroligt fint ställe, med inspiration från 50-talet, riktigt jazzig stämning, ett gammalt apotek från början som man sedan valt att bevara, men göra om till restaurang.
Det verkar vara ett ganska litet ställe i sig, men med många järn i elden. Passar mig perfekt.
Återstår att se..

Sista veckan på Kläppen har också uppdagat sig. Trodde aldrig att den skulle komma och nu när den väl gjort entré känns det lite ledsamt faktiskt. En vag känsla av att jag inte är färdig med denna vinter kan anas.. Mer snö vid denna tidpunkt hade varit riktigt uppskattat! Eller mer tid..

Gamla foton, som jag hittade igår, väckte minnet och påminde Fröken om "de gångerna för länge sedan". Det är så det känns, inte så många år, men så oerhört avlägset.
Mycket har förändrats sedan de fotona togs och det sorgligaste är nog det, att försöka återskapa den magin som finns i bilderna, skulle bara göra saken värre.


"Det var bättre för" får summera mina skrivna rader om framtid, nutid och dåtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar