lördag 28 februari 2009

Både bu och bä

Igår sprang jag runt och tjänade pengar på Lyktan. Vaknade ungefär 06.30 i sängen med Gabbe och gick och lade mig 01.30, nitton timmar senare. Hooyah, långpass. Tempot på jobbet var deathmetal liknande från att vi öppnade dörrarna 10.00 till att sista gästen tackade för sig och halkade ut på sina pjäxor 17.30.

Fastnade kvar på jobbet. Slutade egentligen fem, men blev kvar på fondykvällen, som landade riktigt fint runt 12 snåret, dock med några turns. Man blev inkastad som lite hovmästare här och var..
- placera de vid bordet där borta, ser du, menyerna har du där, raimat 275 kr, fint!
- vad är raimat?
- kvällens vin.
- jaha..

Nice. Visste inte ens hur menyerna såg ut. Vi personalare åkte skoter å släde ner i "tryggt" förvar, kul. Å idag var det samma visa, men klockan 17 stämplade jag ut bestämt. Blev hämtad av Gabbe the guardmaster, som bussigt skjutsade hem min stackars kollega som hade härliga halvtimmen hem till fots. Fem snällhetspoäng till mig! (och gabbe som körde kanske) : )

Nu ska jag gå och lägga mig och mysa med.. mamma! Måste upp tidigt imorgon och skötta på tevéeee. Kineserna ska ju till Mora. När de har dragit sin kos gör jag det samma uppåt fjälls. JOBB!

På lördag hoppas jag på en fin dag med personer jag tycker mycket om. Milla, jag saknar dig nått så otroligt och Erik, du är en fin människa. Johan och jag får äntligen våran skotertur! Ser fram emot det : )


Té echo de menos mí amór.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar