torsdag 21 januari 2010

Torsdag 21/1 -10

Jag ser övre halvan av mitt ansikte mittemot.. resten skyms av datorskärmen som står mellan mig och fönstret. Det är sotsvart ute och jag är inte så sugen på att knata hem i mörkret alldeles ensam. Jag stannade kvar i skolan, på Hr efter att skolan slutade och fastnade framför datorn till klockan.. 18.10 som den är nu, inte ens en lärare kvar här. Undrar vem som skulle kunna möta mig eller hämta mig rent av? Jag tror jag slår Anna en pling på hemvägen.. Då vet hon vart polisen bör leta först om jag blir överfallen, bortrövad, våldtagen och mördad! Nej nej nej.. inte så illa, inte i lilla Malung. Men jag såg en en bok som blivit filmatiserad nu som heter "flickan från ovan" hos Annas kära storasyster Ingrid här om kvällen. Den var otäck, eller den började otäckt. Men bra och faktiskt så bra att jag gick ner på bokhandeln igår och köpte boken. Vi sa att vi skulle ta en till kväll med te, kortspel, skön musik och filmen en annan kväll och försöka se färdigt den.
Härlig själ den där Ingrid och jag älskar hennes tofflor!! De finaste jag sett! Jag trodde mina var fina, haha, icke! Den tävlingen vann Ingrid solklart.
Jag vet inte om det var hennes ärliga och bekymersfria sätt, den mysiga lilla ettan med egen och skön inredning eller det faktum att vi satt på omdonade madrasser, perfekta att sitta på, på golvet med te att dricka under kortspelets avslappnade gång, men jag kände trygghet. I hopp om att kvällen aldrig skulle ta slut, lärde jag känna en ny fantastisk person och skratten från kvällen, som tyvärr tog slut, fick irra imkring inne i huvudet som låg på kudden strax efter ett tiden på natten.

Imorgon åker jag hem. 09.00 åker vi på Hr från malung till sälen med buss. Lite rundtur på fjället och sedan ska jag kyssa mina läppar trötta.

Nu bör jag gå hem tror jag, börjar bli lite för sent för att använda tiden som skoltid.. i skolan. 18.25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar